Viešieji pirkimai
Visi viešieji pirkimai - vienoje vietoje. Stebėkite pirkimus čia ir sumažinsite tikimybę praleisti aktualias verslo galimybes. Jums nebereikės tikrinti įvairių interneto tinklalapių, kadangi pranešimus apie dominančius pirkimus kas rytą atsiųsime į Jūsų el. pašto dėžutę. Prisiregistruokite ir išbandykite paslaugas nemokamai!
Matomi 25 pirkimai iš 857. Norėdami matyti visus pirkimus - registruokitės bandomąjai versijai.
Paieška pagal kategoriją prieinama tik užsiregistravusiems. Pasirinkite "Ieškoti visose kategorijose".
Mūsų prenumerata - viskas, ko reikia sėkmei pirkimuose
Daugiau pirkimų
Pirkimai365.lt paskelbiama 32% daugiau pirkimo konkursų nei nacionalinėje pirkimų sistemoje. Rasite neskelbiamų pirkimų informacijos.
Patogumas
Kas rytą el. paštu pateiksime informaciją tik apie Jums rūpimus pirkimus. Užtikrinsime, jog nepraleistumėte informacijos.
Pranašumas
Pasiruošite pirkimams geriau nei Jūsų konkurentai turėdami išankstinę informaciją apie organizacijų planus.
Rinkos ir konkurentų stebėjimas
Analizuosite, kokios organizacijos perka Jūsų teikiamas paslaugas bei kas ir kokiomis kainomis laimi konkursus.
Nauji pardavimai
Sukursime naujų galimybių parduoti savo produkciją ar paslaugas užsakovams apie kuriuos savarankiškai nesužinote. Rasite privačių įmonių pirkimų
Pagalba
Turėsite asmeninį vadybininką, kuris pagal norimus kriterijus paruoš įrankį darbui ir pasidalins patarimais. Galėsite kreiptis pagalbos ir konsultacijų.
Viešųjų pirkimų prenumerata per Pirkimai365.lt tinklalapį
Registruokitės, sužinokite ir kiekvieną rytą asmeniškai gaukite pasiūlymus, kurie Jums gali padėti sėkmingai uždirbti daugiau!
Kas yra viešieji pirkimai?
Kas reglamentuoja viešuosius pirkimus?
Šiuo metu viešieji pirkimai organizuojami remiantis 2017-ųjų metų liepos 1 dieną įsigaliojusia Viešųjų pirkimų įstatymo redakcija.
Svarbiausios nuorodos:
Viešieji konkursai - samprata
Detaliau procesas gali būti klasifikuojamas į kelis tipus:
Viešųjų pirkimų skelbimai - kas juos rengia?
1. Savivaldybė arba savivaldybės valdoma organizacija.
2. Taip pat tai gali būti ne tik viešasis, tačiau ir privatus juridinis asmuo, kuris dalinai savo veiklai gauna finansavimą iš valstybės lėšų. Įmonės tikslai turi būti nekomerciniai, ne pramoninio tipo. Taip pat juridinis arba fizinis asmuo turi atitikti šiuos reikalavimus:
Viešųjų pirkimų dalyviai
Viešuosiuose pirkimuose dalyvauja ne tik tos įmonės, kurios pretenduoja į konkursą ir ne tik tos, kurios jį rengia. Papildomai, skaidrumui užtikrinti, taip pat veikia ir valstybiniai organai.1. Žinoma, Perkančioji organizacija yra pats svarbiausias vienetas, kadangi ji inicijuoja konkursus.
2. Taip pat konkurse dalyvauja ne vienas tiekėjas , kuris stengiasi laimėti organizuojamą konkursą. Tai gali būti ne tik juridinis, tačiau ir fizinis asmuo.
3. Vienas svarbiausių organų yra Viešųjų pirkimų tarnyba. Jos tikslas yra užtikrinti, kad viskas vyksta sklandžiai ir sistemingai.
4. Ekspertai reikalingi ne visada, tačiau iškilus kokiems nors klausimams jie gali įvertinti situaciją ir pateikti nepriklausomas išvadas.
Viešųjų pirkimų būdai
1. Uždari;
2. Atviri.
Atviri išsiskiria tuo, kad juose gali dalyvauti visi ūkiniai subjektai, kurie atitinka išsikeltus reikalavimus. Priešingai nei uždari, kuriuose dalyvauti gali tik pačios organizacijos pakviesti ūkio subjektai. Suprantama, kad kviečiamos organizacijos turi atitikti gana griežtus reikalavimus, keliamas sąlygas. Tačiau tai didina laimėjimo tikimybę. Dėl skaidrumo dažniausiai organizuojami atviri pirkimai. Uždari rengiami retai, dažniausiai išskirtiniais atvejais.
Pagal organizavimo tipą – viešieji pirkimai taip pat gali būti išskiriami:
1. Centralizuoti pirkimai.
2. Decentralizuoti pirkimai.
Detaliau viešieji pirkimai taip pat išskiriami į:
1. Konkursinį tipą.
Organizuojant šio tipo viešuosius pirkimus negalimas derėjimasis dėl pateiktų pasiūlymų.
2. Derybinį tipą.
Šio tipo viešieji pirkimai suteikia galimybę derėtis dėl pasiūlymo. Tokiu atveju stengiamasi gauti geriausią rezultatą. Kontaktas vyksta tarp įmonės, kuri organizuoja konkursus, ir tos, kuri į juos pretenduoja.
3. Aukcioninį tipą.
Vienas dažniausiai organizuojamų tipų yra aukcioninis. Jo metu pirkimo dalyvis gali matyti konkurentų pasiūlymus ir į juos reaguojant siūlyti geresnes paslaugas, mažinti įkainius ir imtis kitų priemonių, kurios paskatintų konkursą rengiančią įmonę plačiau pasidomėti jais.
4. Mišrų tipą.
Sujungiami keli tipai. Tokio tipo viešieji pirkimai organizuojami retais atvejais, tačiau jų metu kombinuojamos kelios skirtingos pirkimų variacijos.
Galiausiai, viešieji pirkimai taip pat detaliau klasifikuojami ir pagal savo vertę. Suprantama, kad didesnės vertės pirkimams dažniausiai keliami ir aukštesni reikalavimai, jų yra daugiau. Priešingai nei tokių atveju, kai pirkimo vertė yra maža ir keliamų reikalavimų skaičius taip pat yra mažas.
Skaitykite plačiau apieviešųjų pirkimų būdus
Viešųjų pirkimų eiga
Pirkimo sutarties rengimas
Viešieji pirkimai neapsieina be sutarties, kurią sudaro perkančioji organizacija arba įmonė. Sutartis yra pateikiama tai įmonei, kuri buvo pripažinta kaip laimėtoja. Žinoma, dar prieš sutartį pretenduojanti įmonė jau žino preliminarias sąlygas, tad turėjo įvertinti savo galimybes suteikti tam tikras paslaugas arba parduoti tam tikrą kiekį prekių. Tiesa, sutarties rengimo metu dažniausiai detalizuojamos tam tikros smulkmenos dėl kurių gali būti deramasi.Pirkimo dokumentų rengimo darbai yra vieni atsakingiausių, kadangi būtent jais remiantis ir bus suteikiamos paslaugos. Kuo detaliau abi pusės sutars dėl smulkmenų ir tuo pačiu kuo detaliau žinos visus akcentus – tuo našiau paslaugos bus suteikiamos.
Įmonė, kuri laimėjo konkursą – raštu yra kviečiama sudaryti sutartį. Sutartyje yra labai aiškiai apibrėžti reikalavimai, taisyklės ir kai kuriais atvejais yra nubrėžiamos išimtys.
Dokumento turinys gali būti pateikiamas šia eiga (tai tik vienas iš pavyzdžių):
1. Bendrais žodžiais apibūdinamas pirkimo dokumentas.
2. Aptariamos suteikiamų paslaugų arba prekių sąlygos.
3. Taip pat detaliai klasifikuojama techninės dalies specifikacija.
4. Pateikiami nurodymai dėl kokybės užtikrinimo darbų.
5. Ypač daug dėmesio skiriama punktui dėl apmokėjimo už paslaugas terminų ir pobūdžio.
6. Taip pat nurodomas ir sutarties projektas, šablonas
7. Pateikiami visi reikalingi priedai.
BVPŽ kodai – kas jie ir kodėl reikalingi?
BVPŽ kodai sudaromi taip:
Dėl kodo pasirinkimo bei kitų sąvokų, kurios yra susijusios su viešais pirkimais – visada galite pasikonsultuoti su Viešųjų pirkimų tarnyba.
Kaip dalyvauti viešuosiuose pirkimuose?
Ne visos prekės ir ne visos paslaugos reikalingos valstybinėms bei dalinai valstybinėms organizacijoms. Tikėtina, kad konkursai, kuriuose reikalingos X įmonės paslaugos arba prekės – niekada nebus organizuojami. Žinoma, rinka keičiasi. Jeigu prieš kelerius metus socialinių tinklų paslaugos nebuvo reikalingos – šiuo metu vis dažniau organizuojami viešieji konkursai įmonėms, kurios užsiima skaitmeniniu marketingu.
Dalyvavimas viešuosiuose pirkimuose prasideda nuo BVPŽ (Bendrojo viešųjų pirkimo žodyno) kodo pasirinkimo. Tai yra pirkimuose naudojamas klasifikatorius, kuris padeda paprasčiau suskirstyti pretenduojančias įmones.
Viešųjų pirkimų eiga: nuo ko pradėti?
Viešieji konkursai organizuojami dažnai, tad svarbiausia yra nuolatos juose dalyvauti, žinoma, kiekviename, kuris Jus domina, detaliai pasiruošti. Viešųjų pirkimų pradedantiesiems sudarėme veiksmų planą. Juo sekdami išmoksite ne tik tinkamai pasirinkti organizaciją, kuri skelbia konkursą, tačiau taip pat ir tinkamai pateikti savo paraišką bei laimėti.Susipažinkite su perkančiųjų organizacijų planais
Iki kiekvienų metų kovo 15 dienos valstybinės bei dalinai valstybinės organizacijos privalo pateikti sąrašą konkursų, kurie bus organizuojami einamaisiais metais. Informacija – gana detali, tad potencialiam pirkimuose dalyvaujančiam verslininkui patogu matyti – ar jo paslaugos bus aktualios: kokios prekės arba paslaugos bus reikalingos einamaisiais metais, ką planuojama įsigyti, kas skelbs konkursą, kokie mastai, kokios datos ir t.t.Tinkama parduodančios įmonės reprezentacija
Viešieji pirkimai yra detaliau klasifikuojami pagal vertę: mažos arba didelės vertės. Jeigu organizuojamas mažos vertės konkursas – tokiu atveju dažniausiai jis nėra viešas, organizuojamas derybų būdu. Tai reiškia, kad paslaugas arba prekes parduodanti įmonė, jeigu nebuvo kviesta – neturi galimybės dalyvauti konkurse.Visgi, jeigu įmonė yra kviečiama – tokiu atveju ji turi tinkamai pristatyti save, sudominti pirkėjus. Gavus kvietimą elektroniniu paštu turite pateikti save reprezentuojančią ataskaitą: kas Jūs esate, kodėl esate tinkamas kandidatas ir t.t.
Nors verta turėti profesionalų, reprezentatyvų savo įmonės pristatymo šabloną, tačiau kiekvienu atveju pretenduojant į konkursus jis turi būti redaguojamas priklausomai nuo organizacijos, kuri paskelbė konkursą, tipo.
Viešojo pirkimo dokumento analizė
Gavus viešojo pirkimo sąlygas būtinas kuo detalesnis jų įvertinimas. Daugelis įmonių bando pretenduoti realiai neapgalvoju – ar bus pajėgios suteikti paslaugas bei prekes ir atitikti nustatytus reikalavimus. Būtent dokumento analizei reikia skirti kuo daugiau dėmesio ir išsiaiškinti kiekvieną Jums nesuprantamą arba patikslinimo reikalaujanti aspektą. Jeigu matote, kad negalėsite atitikti keliamų reikalavimų – tokiu atveju verta pagalvoti apie galimybę suvienyti jėgas su kita įmone ir kartu dalyvauti pirkime.Pasikartosime, kad kilus kokiems nors neaiškumams – įmonė turi teisę klausti organizacijos dėl tam tikrų aspektų. Ir tai daryti yra būtina, kadangi detaliai nesuvokus visų sąlygų – neturėtumėte pretenduoti pirkime. Žinoma, paklausimas neturi būti labai dažnas, nerekomenduojama pateikti labai didelio kiekio klausimų ir panašiai.
Jeigu analizuodamas tam tikrus aspektus matote, kad keliamos sąlygos bei taisyklės yra neteisėtos bei kitaip pažeidžia įmonių teises – būtina kreiptis į Viešųjų pirkimų įstatyme numatytas organizacijas ir informuoti apie situaciją.
Kaip jau minėjome, įmonė gali bendradarbiauti su kitomis, kad galėtų kartu, bendradarbystės atveju – teikti paraišką dėl dalyvavimo konkurse. Dažniausiai tokie junginiai atsiranda tokiu atveju, kai pretenduojanti įmonė neturi reikalingos klasifikacijos arba finansinių išteklių.
Taigi, dalyvauti konkursuose galima:
1. Savarankiškai;
2. Jungtinės veiklos pagrindu;
3. Pasitelkiant į pagalbą subrangovus;
4. Naudojantis kitų ūkinių subjektų pajėgumais.
Kadangi alternatyvų daug – neatitikus keliamų reikalavimų visada galite bandyti pretenduoti kartu su kita įmone.
Dalyvavimo procesas
Pirkimuose dalyvauti paprasta, kadangi viskas yra automatizuota ir naudojantis pagalba galima asmeniškai sužinoti apie rengiamus konkursus.Pateikti pasiūlymą organizacijai galite dviem būdais:
1. CVP IS vykdomi pirkimai. CVP IS – viešųjų pirkimų informacinė sistema , kurioje atliekamas visas pirkimo ir paslaugos pardavimo procesas. Kadangi darbai atliekami elektroniniu būdu – tai sutaupo daug laiko abejoms pusėms.
2. Apklausos būdu vykdomi pirkimai. Reikia laukti kvietimo į apklausą, kurią rengia konkursą organizuojanti įmonė. Siekiant patekti į tokias apklausas, reikia aktyviai bendrauti su perkančiosiomis organizacijomis. Kartais jos taip pat skelbia viešuosius pirkimus savo tinkalapyje. Pateikiame vienos iš organizacijų pavyzdį: Vilniaus miesto savivaldybės puslapis, kuriame viešinami pirkimai
Įvertinkite realias galimybes
Taupydami savo bei organizacijų, kurios skelbia konkursus, laiką – pretenduokite tik tokiu atveju, jeigu esate rimtai įvertinęs savo galimybes, detaliai perskaitęs sutarties sąlygas ir galvojate, kad turite galimybę laimėti.Visiškai suprantama, kad organizacija, kuri skelbia konkursą, nori būti tikra, kad laimėjusi įmonė suteiks paslaugas, kurios yra nustatytos. Tokiu atveju dažniausiai realiai vertinamos tik tos įmonės, kurių sutarties vertė neviršija viso verslo apyvartos. Pats įmonės dydis jau nurodo įmonės gebėjimą suteikti paslaugas.
Taip pat prieš pretenduojant į konkursą reikia apgalvoti – ar įmonę, kurią atstovaujate – tikrai atitinka organizacijos, kuri skelbia konkursą – poreikius. Jeigu tam tikros sferos nėra Jūsų kompetencija ir nesate tikras ar gebėsite suteikti paslaugas – tokiu atveju geriausia praleisti šį konkursą ir laukti kito. Juk net įmonės geografinė padėtis, aprėptis, tam tikros akreditacijos sumažina ne tik laimėjimo, tačiau ir suteikiamų paslaugų tikimybę.
Dar vienas akcentas, kurio dažniausiai neįvertina verslininkai – patirties įrodymas. Objektas, kuris organizuoja konkursus nori būti tikras, kad pasirinkta įmonė bus gebi suteikti paslaugas. Tokiu atveju norima įrodymų. Dažniausiai tai yra anksčiau atlikti darbai, portfolio. Didelis minusas, jeigu neturite galimybės parodyti anksčiau atliktų darbų.
Dažniausiai organizacijos prašo įmonių pateikti bent jau 2-3 metų sąskaitų istoriją, tad įmonės, kurios ką tik pradėjo veiklą – dažniausiai neturi galimybės dalyvauti konkurse.
Dalyvauti viešuosiuose pirkimuose verta tik tokiu atveju, jeigu esate tikras, kad turite galimybę laimėti. Kadangi konkursai organizuojami dažnai (ypač tokiu atveju, jeigu atstovaujate paklausią sferą, pavyzdžiui, statybų) – tikrai rasite pasiūlymą, kuris atitinka Jūsų galimybes.
Kaip laimėti viešąjį pirkimą?
Taip pat organizuojame nemokamus vebinarus savo klientams, kuriuose dalinamės per 10 metų sukaupta patirtimi.
Ar organizacijos perka mano srities produktus / paslaugas?
Viešųjų pirkimų sutartys pradedantiesiems padės įvertinti kainų lygį pagal teikiamas prekes ar paslaugas. Tai leis Jums įvertinti, ar būsite pajėgūs konkuruoti dėl užsakymų su kitais tiekėjais, kadangi dažniau taikomas mažiausios kainos kriterijus.
Užsiregistravę mūsų portale, galėsite analizuoti sudarytų sutarčių sąrašus ir nustatyti, kokios yra viešojo sektoriaus tendencijos.
Jeigu Jus domina:
… siūlome užpildyti užklausą ir pradėkime siekti sėkmės versle kartu!