Planuojami viešieji pirkimai 2020 m.

06.23.2020

Kuo anksčiau sužinosite apie viešųjų pirkimų skelbimus – tuo daugiau laiko turėsite jiems pasiruošti, „užbėgsite“ konkurentams už akių, susirinksite svarbiausius dokumentus, galiausiai, svarbiausią informaciją, kuri padės jums ne tik tinkamai konkuruoti, tačiau ir laimėti.

2020-ųjų viešieji pirkimai gali būti atsiunčiami Jums asmeniškai, tad užsiprenumeruokite paslaugas.

Svarbiausia – kuo daugiau laiko pasiruošimui

Planuojami pirkimai taip pat yra skelbiami viešai, tačiau pačiam susirasti reikalingą informaciją gali būti labai sunku. Ne veltui dažniausiai pasirenkama užsiprenumeruoti naujienlaiškius ir asmeniškai sužinoti apie naujausius pasiūlymus. Per metus vidutiniškai paskelbiama apie 60 000 konkursų pranešimų ir aktyviausias to laikas yra nuo sausio 1 dienos iki kovo 15 dienos.

Kiekvienų metų pabaigoje organizacijos pradeda teikti informaciją apie kitų metų planuojamus konkursus. Žinoma, išskyrus tuos atvejus, kai skelbiami mažos vertės pirkimai. Tokiu atveju apie juos nėra paskelbiama viešai, tad dalis tiekėjų paprasčiausiai praranda galimybę teikti savo kandidatūrą. Mažos vertės pirkimai dažniausiai neviršija 10 000 eurų.

Svarbiausia – nuolatinė komunikacija

Sužinojus apie planuojamus pirkimus – būtinai reikia kuo anksčiau pradėti bendradarbiauti su organizacijomis, susižinoti jų poreikius, bandyti pasiūlyti savo kandidatūrą net ir žodiniu pavidalu, kadangi kuo to bendravimo ir sutarimų yra daugiau - tuo didesnė tikimybė, kad paskui pateikus paraišką konkretaus tiekėjo vertinimas bus kur kas palankesnis. Blogiausia, kai sužinojus apie rengiamą konkursą – nieko nėra daroma, laukiama, kol bus galima teikti paraiškas. Dažniausiai stagnacija „uždaro kelius“ pergalei.

Kuomet dar tik sužinomi pirkimų planai – komunikacija tampa prioritetu ir dažniausiai bendravimas vyksta minėtais mėnesiais nuo sausio iki kovo.

Tinkamas informacijos panaudojimas

Planuojami viešieji pirkimai net ir be komunikacijos yra jau gana informatyvus savo galimybių įvertinimas. Kokie aspektai turėtų būti detaliau charakterizuojami?.

  • Naudinga parengti tikslų, kurių bus siekiama, sąrašą.
  • Taip pat turi būti vertinamos perkančiųjų organizacijų galimybės komunikuoti. Ar yra atsakingas asmuo?
  • Susidarykite užsakovų sąrašą, kurių konkursai Jus domina ir su kuriais planuojate pradėti bendravimą.
  • Įvertinkite savo kaip tiekėjo galimybes. Galbūt neužtenka finansinių išteklių arba kvalifikacijos. Tokiu atveju reikia pradėti ieškoti partnerių.
  • Įvertinkite savo įmonės išteklius bei pajėgumus ir palyginkite su organizacijų poreikiais.
  • Kuo detalesni organizacijų pirkimų planai bus pateikiami – tuo paprasčiau nubrėžti gaires, kuriomis remiantis planuosite teikti pasiūlymą. Tiesa, ne visada tos gairės konkrečios, tad tenka – eksperimentuoti bei bandyti „numatyti“ galimybes.

    Organizacijos įsipareigojimai

    Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje perkančioji organizacija privalo patvirtinti planuojamų einamųjų kalendorinių metų pirkimų planus. Tai padaryti reikia iki kiekvienų metų kovo 15 dienos. Papildomai galima teikti planų patikslinimus, tačiau jie turi būti pateikiami ne vėliau nei per 5 d.d. nuo planuojamo plano pateikimo.

    Tiesa, informacija apie pirkimus yra skelbiama ne tik CVP IS, tačiau gali būti pateikiama ir pačios organizacijos internetinėje svetainėje.

    Planuojami viešieji pirkimai 2020 m.

    Kuo anksčiau apie planuojamus pirkimus bus gaunama informacija – tuo greičiau ir paprasčiau galima pradėti tartis su organizacijų atsakingais asmenimis, juolab, ruošti savo pasiūlymus, kurie turi atitikti keliamus reikalavimus. Pasinaudojus sistema, kuri automatiškai atsiunčia pasiūlymus elektroniniu paštu – negaiškite laiko galimybių lyginimui, juolab, galėsite tikslingai dirbti.

    1. Užsisakius paslaugą elektroniniu paštu gausite būtent Jums aktualius pasiūlymus. Kadangi CVP IS teikiami visi organizacijų pasiūlymai – reikia nemažai laiko, kol pavyksta atfiltruoti tinkamus.

    2. Kadangi anksčiau sužinosite apie pirkimus nei Jūsų konkurentai – galėsite pradėti ruoštis ir bendrauti su organizacija.

    3. Metų pradžioje (dažniausiai iki kovo 15 d.) jau turėsite sąrašą potencialių organizacijų, kurioms siūlysite savo paslaugas. Tai padeda paprasčiau planuoti įmonės galimybes.

    4. Sistema Jums atsiųs pasiūlymus ne tik dėl viešųjų, tačiau ir neskelbiamų konkursų galimybes.

    Planuojami viešieji pirkimai padeda kurti savo įmonės strategiją bei ateinančių metų planą. Tik svarbiausia apie Jums tinkamus konkursus sužinoti kuo anksčiau.